Vervolg...

Lieve allemaal,

Ikkon mijn verhaal de vorige keer niet helemaal afmaken, dus bij dezen het vervolg!

Mijn gastgezin bestaat dus uit papa, mama, Tracy (15) en Travis (6). Papa en mama (Orlando en Ana) werken veel, dus zijn vaak vroeg uit huis en komen pas rond etenstijd thuis. Dat is redelijk uitzonderlijk hier want heel veel vrouwen zitten gewoon de hele dag thuis. En dat papa en mama nog bij elkaar zijn, is ook niet vanzelfsprekend, want er zitten ook wat studenten bij een gastgezin met een alleenstaande moeder. Daarnaast heeft mijn gastfamilie best wel een luxe huis voor de buurt waar ik woon. Het huis heeft twee verdiepingen, grote kamers en is voor hier erg goed afgewerkt. Verder heb ik een eigen badkamer en kan ik gebruik maken van internet, dus daar ben ik echt heel blij mee!

Mijn ‘ouders’ hier hebben tot nu toe altijd voor mijn eten gezorgd, dat is tot nu toe altijd rijst met bonen geweest of een variatie daarop. Meestal krijg ik ’s ochtends ‘iets’ met rijst, kan ik ’s middag ‘iets’ met rijst opwarmen en maken ze ’s avonds ook ‘iets’ met rijst voor mij klaar. Ze houden daarbij wel heel erg rekening met het feit dat ik vegetarisch ben, dus dat is wel heel fijn. Orlando (mijn vader hier) zegt trouwens dat mijn eczeem wel overgaat als ik weer ‘normaal’ vlees ga eten. Hij begrijpt echt niet dat ik geen vlees eet.

We zijn tot toe nog steeds met zijn negenen in Purral geweest. De eerste twee weken zijn de twee studenten (Tom en Genevieve) die naar Nicaragua en de drie studenten (Annemarie, Sander en Merlijn) die naar Turrialba gaan, ook nog hier in Purral om te acclimatiseren en alvast wat Spaans te leren. Elke ochtend krijgen we in twee groepen Spaanse les van een leraar van de universiteit hier en gaan we ’s middags met z’n allen wat doen met Kitty (een projectlid van afgelopen half jaar die ons begeleidt). Maandag zijn we naar Novo Centro geweest (een winkelcentrum in de buurt), dinsdag hebben we een rondje gelopen door Purral, woensdag zijn we naar San José en vandaag zijn we weer naar Novo Centro geweest. Dit weekend gaan we met zijn allen naar Jaco, een toeristisch plaatsje aan de kust, waar we ook twee nachten blijven slapen.

Het blijft een raar idee dat ik nu echt in Purral woon. Ik voel me nog steeds een beetje als een neger in Volendam of hoe moet ik dat netjes zeggen... We zijn echt de enige buitenlanders in de hele buurt, dus we vallen wel op. Als ik straks goed, of in ieder geval beter, Spaans kan voel ik me denk ik wel wat meer thuis. Ik doe nu heel erg mijn best om het te verstaan en te spreken, maar het gaat nog steeds vrij lastig. Hopelijk gaat het na een hoop Spaanse lessen een stuk beter.

Liefs xx

Merel… of Mirrol of Mirrel of Meerel… ze kunnen mijn naam hier namelijk echt niet uitspreken

Reacties

Reacties

Ilse

JAA een verhaaltje van merel!

Goed om te horen dat alles goed is gegaan! Echt relaxed dat je zo'n fijn gezinnetje en huisje hebt en wat leuk dat jullie eerst een weekje kunnen acclimatiseren met zn allen en spaanse les hebben! Dat gaat nu vast snel vooruit, je kan in ieder geval genoeg oefenen!
Ik mail je in het weekend, dan heb je incoming news uit NL als je terug bent van je tripje - handig dat je gewoon kan internetten!
ENJOY!

"hasta la pasta en houdoe vanuit Tilburg;)"

Dikke kus

Mechie

Hoi Merel/Mirrel/Mirrol,
Leuk wat van je te horen. Ik begreep van Nils al, dat je wel goed terecht gekomen bent bij jouw nieuwe papa en mama en broertje en zus (leuk dat ze al zo op de foto willen). De foto's laten in ieder geval een aardig optrekje zien. Je boft dus wel als ik het goed begrijp.
Je Spaans zal vast snel verbeteren als je er zo intensief mee bezig bent. Hier in het 'aardse" Bavel wordt hard gewerkt aan slaapkamers en overloop. Het ziet er al best goed uit, maar zoooooveeeel stof. Maandag vloerbedekking en woensdag onze slaapmeubelen, spannend wel. Dinsdag vertrekt Steven naar Azië, alleen, Paul gaat niet mee, zijn moeder gaat echt slecht, de artsen raadden het hem af om weg te gaan.
We, ook Jan natuurlijk, kijken uit naar je berichtjes.
Heel veel liefs,

Jan en Mechie

Daphne

Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! En leuk om je verhaal te lezen! Je nieuwe huisje klinkt goed en ziet er goed uit! Wat een luxe met je eigen badkamer! Handig dat je eerst even de tijd hebt om de taal te leren en te wennen!
Succes met het spaans leren!
Liefs Daphne

Jennie

Hee Merel!

Wat fijn om te horen dat je goed terecht gekomen bent. Enne met dat spaans komt het helemaal goed weet ik uit eigen ervaring. Een paar weekjes met alleen maar spaanstaligen om je heen en je spreekt het zo goed als vloeiend! :)
Heel veel succes met studeren en natuurlijk nog meer plezier daar!

xx
jen

marieke, joke en ad

Leuk om te lezen hoe het je in Porto Rico vergaat.
We blijven je volgen.
Veel succes met alles, vooral met het spaans!

hartelijke groet,
marieke, joke en ad

sjo ,im ,zvi, lil en soi

Ola Merel como estas alla, aqui todos etas bien , groet fam. jie, doetinchem

Agnes

Merel fijn dat je het zo goed getroffen hebt. Mijn spaans is 0,0 en ik kan je dus zelfs geen suggestie doen. Ik hoop voor je dat het aan je verwachtingen zal vodoen en zie al uit naar je volgende verhaal. Succes en veel plezier
groetjes

Merel

Hola Merel !

Beter laat dan nooit :), wat fijn te lezen dat je veilig bent aangekomen! En je gastgezin goed bevalt !
Je huisje ziet er erg leuk uit, en leuk een broertje en een zusje daar :D
Ben heel benieuwd naar wat je daar allemaal mee gaat maken! Wel echt super dat je eerst nog even tijd hebt om de taal te leren, dat lijkt me namelijk toch wel erg lastig!
Heel veel plezier daar!
geniet ervan!

Kus Merel

Janne

Merel!

Super leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien! Een weekendje Jaco lijkt mij ook zeker niet verkeerd! Heerlijk dat strand...en die zon...! Kan niet wachten tot het hier ook weer warm genoeg is voor strandactiviteiten!

Heel veel plezier nog en geniet ervan!

Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!